Dum i huvudet.

Publicerat: 2010/02/09 i Lose some weight

Jag håller redan på att bli dum i huvudet av min lilla Nutrilettkur. Är hungrig, grinig och har dessutom fetaste tandvärken. Det är inte kul att bo tillsammans med mig idag. Shakesen är verkligen skitäckliga! Då menar jag inte de två jag visade i tetra; Hunger control och Smoothie. Nej, jag menar 25-packet.

Får kväljningar så fort jag känner konsistensen växa sig allt större i munnen och jag kräks nästan (allvarligt) innan jag till slut får ned skiten. Är det någon här som har testat Nutrilett shakes med ”chokladsmak” så vet ni att det smakar allt annat än choklad. Jag skall berätta för er vad dessa shakes smakar: välling. Sur sådan. Världens tjockaste och suraste välling!

Tur att jag fick in ett tips från Andreas idag om en mirakelsoppa. Har en känsla av att det är det som gäller hädanefter. Men först: dricka upp de där jääävla shakesen! Inte för att jag vill, nej, mest för att jag är snål och har betalat 170 spänn för det. Funderar dock på att varva dessa shakes med t.ex. grönsaker och kanske någon frukt. Against the rules, jag vet. Men hur skall man lyckas gå ned i vikt om man inte får testa sig fram? Jag är ju världens mest nyfikna amatör när det gäller dieter.

Japp, så ligger det till! Sitter just nu och väntar på en sallad. Vilket dilemma egentligen: jag vill gå ned i vikt, jag vill dricka mina shakes men tänker käka sallad ikväll, om det går med denna tandvärk. Kul! Jag hoppas på att morgondagen känns bättre då jag vant mig mer vid tanken på att faktiskt kämpa för att gå ned i vikt.

Ja, jag är sur, grinig, förjävlig, hemsk, töntig och allra mest mig själv med det sämsta humöret i världshistorien. Borde gå och ramla, typ, men det tänker jag icke göra. Laters!

Förresten! Jag skulle vilja att alla ni kommenterade detta inlägg med era åsikter gällande lightprodukter såsom coca-cola light; vad tror ni egentligen att de gör mot kroppen? Jag vill ha in era versioner nu eftersom ämnet är så suddigt i media, på diverse hemsidor!

kommentarer
  1. Zarah-Lou skriver:

    Jag tycker det är lite skillnad på ”lightprodukter” och ”*läsknamn* light”
    Lightprodukter, så som smala ostar eller ”smalare smör” eller vad det nu kan vara, där har de ju oftast dragit ned fettprocenten. Men cola light eller vanlig cola har ju inget fett, skillnaden där är ju att det bytt ut sockret mot sötningsmedel.

    Jag tror inte ett endast jävla dyft på lightprodukter, som typ keso light eller creme fraiche light. Jag tror på naturliga fetter (därför tror jag inte på bordsmaraginer eller margarin heller)

    Men just sötningsmedel – har läst lite varstans att det inte alls är så farligt för kroppen än vad de tidigare trott. Det är tydligen rätt omöjligt att få i sig den mängd så att det ens finns någon tillstymmelse till att det skulle skada dig. DÄREMOT är det farligare för miljön – det vi pissar ut hamnar i miljön och den tar skada av sötningsmedlet (sukralos).
    Så jag tror att det vanliga sockret är mer skadligt för kroppen – eftersom det är lättare att få i sig en skadlig mängd, bara genom att dricka några få glas i veckan.

    Sedan gillar jag light(läsk) eftersom jag får dricka hur mycket jag vill av det när jag äter GI-vänligt. ;P Inga kolhydrater, inget socker. Yay!
    Enda varningen inom Gi och lightläsk är att man inte ska dricka det om man har lätt för att få tillbaka sitt sockersug, för lightläsk är så sött att det triggar igång det.
    Själv dricker jag bara lightläsk på fredagar och lördagar, och jag hoppas att sukralos snart är förbjudet inom EU (och helst hela världen). Finns andra sötningsmedel.. så kan cola light bli lite bättre. Fast jag dricker hellre Pepsi Max, och den kombinerar sukralos med ett annat sötningsmedel, så den är iaf aningens bättre än andra lightdrycker som enbart har sukralos i sig (cola light, exempelvis)

    • popgownia skriver:

      Ja, precis. Det är ju helt klart en jäkla skillnad på lightfett och lightsocker (eller hur man nu skall benämna det, haha). Jag gillar inte heller margarin, det enda som fungerar för mig är Bregott som är lite mer som riktigt smör. Här i lägenheten t.ex. använder vi oss av Lätta. Världens äckligaste margarin som dessutom innehåller så jäkla mycket onyttigt, t.ex. plastkulor. Mår illa när jag tänker på det. Folk tror att Lätta är så jäkla nyttigt men de har ingen aning om vad de drar i sig.

      Nej, Bregott var det här!

      Jag hade faktiskt ingen aning om att coca-cola light var så farligt för naturen. Haha, du har ju en sådan koll på sådana ”konstiga” grejer som ingen annan har, me like. 😉

      Trots att jag faktiskt inte hade en aning om detta föredrar jag Pepsi Max. Coca-cola light skiljer sig så enormt mycket från den vanliga colan, alltså den är nästintill äcklig, drickbar men inte god, då kan man lika gärna låta bli typ… Detsamma gäller zero. Pepsi Max och vanlig Pepsi däremot, de är ju båda riktigt, riktigt goda! Visst märker man skillnaden men Pepsi har ju verkligen lyckats göra sin lightläsk skitgod jämfört med andra tillverkare. 🙂

  2. Zarah-Lou skriver:

    Oftast innehåller margariner de mest SJUKA saker man kan tänka sig! Hittade en hemsida för ett tag sedan (som jag dumt nog inte sparade) som beskrev vad de olika bordsmargarinerna innehöll – BENSIN bland annat!!!
    Och detta går livsmedelsverket ut och säger är bättre än NATURLIGA fetter som smör och grädde osv.
    Helt iddi!!

    haha, och ändå läser jag knappt nyheterna, men ibland trillar man över intressant artiklar 😉
    Läste senast idag att två glas vanlig läsk i veckan ökar cancerrisken med 87% eller något sånt.. vet inte om jag personligen tror på det riktigt, man får ju höra nya grejjer hela tiden. Om två månader är två glas läsk helt ofarligt och två glas vatten med citron farligt istället…

    Jag har bannlyst margarin i vårt hem. Becel är oxå en jävla skitprodukt som borde sättas på en fet varningslista! Att de får gå ut och säga att Becel är bra för hjärtat blir jag förbannad över! Men av någon skum anledning har livsmedelsverket och deras ”riktlinjer” så stor inverkan, och enligt dem är Becel nyttigt och bra.. PLÖ!!
    Varför får man aldrig se en person i en reklam dricka direkt ur en gräddförpackning, smeka sig lite över magen och säga ”mmm, naturligt är det bästa!” ?
    Då hade jag hoppat av glädje i soffan och sprungit ut och köpt mig 7 litersförpackningar grädde..

    Jag är periodare, ibland älskar jag cola och ibland fattar jag inte hur jag kunde överge min älskade pepsi..
    cola light gillar jag, men pepsi max tycker jag är något sötare och godare på något sätt..
    cola zero däremot, så jäääävla äckligt!

    • popgownia skriver:

      Ja, jag vill helst ha Bregott eller vanligt smör till mina mackor. Annars kan det vara, typ. Skall nog köpa ett paket idag på prov och se om de andra kan tänka sig att skippa det där äckliga jävla Lätta! Det är verkligen groteskt äckligt! Man riktigt känner alla hemska tillsatser.

      Coca-cola Zero är så jäääääääääääääääääääääääävla äcklig! Alltså allvarligt, jag skulle inte ens köpa den om jag var desperat…

  3. Zarah-Lou skriver:

    Bad sambon köpa hem cola light en gång för ett tag sedan, han kommer hem med ZERO!!!
    Då tar jag bilen och åker in och byter. En tripp på 1,6 mil, såååå värt det!

    • popgownia skriver:

      Haha, faktiskt! Zero for the loser, så jäkla snuskigt! Helt klart coca-colas sämsta drag. Synd att inte coca-cola cherry finns som light, den är jäkligt god!

  4. macozaza skriver:

    Letat som fan efter den där ”mirakelsoppan” hos Andreas men hittar den inte. =(

    • popgownia skriver:

      Förlåt Z-mom! Men nu har jag i alla fall länkat mirakelsoppan i din blogg. 🙂 Jag skall testa så fort vi har råd här hemma, haha. Tänker dock inte sätta dessa tre pojkar på samma diet, då blir det nog sura miner. Skall ha soppan aaalldeles för mig själv!

      Lycka till och berätta gärna hur det har gått för dig om du väljer att testa! Kram. 🙂

Kommentera

