Trött, sur och blä!

Publicerat: 2010/02/08 i Vardag

Kom just hem efter tre timmar på vandrande fot och buss. Ibland älskar jag busstrafiken här i Linköping, men oftast hatar jag den. Folk är så jäkla tröga och respekterar inte alls andra. Till exempel verkar det helt okej att stå på någon annans fötter eller sprida sin egen andedräkt i någon annans ansikte. Idag var det någon brud som spred ut sina meterlånga gardinstänger och väskor över hela bussgolvet, i en fullsatt (förlåt, menar FULLSTÅDD) buss.

Jag tror att Östgötatrafiken måste skärpa kraven lite. När jag säger fullsatt buss menar jag verkligen fullsatt. Det finns inte en enda millimeter kvar att röra sig på, allt som oftast, när man skall hem från resecentrum. Det är helt sjukt jobbigt. Hatar verkligen att stå och trängas med främlingar sådär, helt ihoptryckt. Det finns nästan ingenting värre.

Sedan har min pojkvän fått någon jävla knäpp idé om att han inte tänker vistas utomhus om dagarna, förutom när han röker då.

Jag: Följer du med mig och handlar nu eller?

Henrik: Nej, jag gillar inte att vara ute när det är ljust, i så fall får du vänta till det blir mörkt. Då kan jag följa med dig.

Jag: Eeeh, har du blivit knäpp eller? Du behöver ju dagsljus och alla viktiga vitaminer som finns i solljuset!

Henrik: Vadå… finns det vitaminer i solljus?

Pucko… så min pojkvän skall inte gå ut mer under dagarna nu för att han påstår sig vara ”nattmänniska”. Det finns ingenting som heter så, det är bara en jävla vändning av dygnet, det är vad det är. Nu skall han gå och handla med en av våra roomies, för det är ju faktiskt mörkt ute. Och så har han mage att fråga mig om jag skall med! Hallå, JAG HAR JUST VARIT UTE I TRE TIMMAR, ENSAM!

Jag är sur just nu. Säkert överkänslig också.

Kommentera

