Nutrilett en vecka framöver

Publicerat: 2010/02/08 i Lose some weight

Jag har funderat ett tag nu på vad jag har för valmöjligheter gällande min övervikt. För ja, jag anser faktiskt att jag är fet. Inte jättestor, men för stor. Jag har funderat på stenhård träning, GI, LCHF, Viktväktarna och andra grejer som skall fungera. Till slut kom jag fram till vad jag faktiskt vill testa: Nutrilett.

Tanken med Nutrilett är att förminska magsäcken och då givetvis, efter dess att man druckit Nutrilett i en vecka eller två (högst två veckor), inte orka äta lika mycket som innan. Jag tror att jag redan har förminskat min magsäck lite sedan dess att vi flyttade hemifrån, men jag vill nå en högre viktnedgång. Har säkerligen gått ned ca. fyra kilo sedan vi hamnade i Linköping, men det är knappast nog.

Så nu har jag en jäkligt tuff vecka framför mig. Egentligen skulle jag allra helst se att både jag och Henrik började med t.ex. GI, en metod som vi båda gillar och har testat. Men varken vår ekonomi eller roomies tillåter detta. Inte för att de skulle klaga på vår mat, men det blir ju så jäkla krångligt när vi har uppdelade matdagar och vi äter den mat de lagat och de den mat vi lagat. Equals krångel.

Men inom sin tid kommer jag och Henrik flytta till eget. Vi har redan kommit överens om att köra på GI då. Ser verkligen fram emot det! Världens godaste och lättaste mat! MUMS!

Så idag åkte jag alltså till Willys för att köpa detta (det tog ju bara tre timmar, alla bussresor/all väntetid inkluderad):

  • Nutrilett Chocolate Shakes 25p, 170 kr, extrapris! Toppen!
  • Nutrilett Smoothie – Hallon & Granatäpple (DEN ÄR SÅ JÄVLA GOD!) 17 kr.
  • Nutrilett Hunger Control – Rich Chocolate 19 kr.

I morgon börjar jag. Wish me luck!

kommentarer
  1. Andreas. skriver:

    Håll oss underrättade. Jag ska själv lägga om min kost nu. Mer hemlagad, lätt mat istället för all skit jag proppat i mig det senaste året. Är vegetarian men lagar sällan maten själv. Men nu så. Jag behöver läsa lite om andras förändringar, så som sagt – håll oss underrättade.

    • popgownia skriver:

      Jajamänsan! Det skall jag helt klart göra. Det är en utmaning för mig, och bloggen är ju platsen där ni får läsa om mitt liv. Det mesta faktiskt, det är inte mycket jag döljer för er. Det är mest de deppiga och mer allvarliga händelserna jag försöker hålla undan, men den idén kommer nog spricka rätt snart. Behöver verkligen få ut allt! Skriva av mig!

      Men ja, det är bara för mig att kämpa på med Nutrilett nu! Den riktiga viktnedgången börjar ju när jag börjar käka riktig mat igen. Det är också den största utmaningen; att kunna hålla sig till bra mat efter en förminskning av magsäcken.

      Jag skall lyckas! 🙂

  2. Ellinore skriver:

    Haha lycka till! =O) Köp ett paket hårtbröd och tuggummi, för jag lovar dej, 2 veckor med enbart shakes, och du vill börja gnaga på tröskeln där hemma.

    • popgownia skriver:

      Jag skall bara köra en vecka, sen blir det mer sund mat i mindre portioner och en massa motion. Jag kollade lite på Allevo också, men det var för dyrt för mig. 😦 Annars hade jag gärna kört på deras soppa.

      Hur gick det för dig?

  3. Andreas. skriver:

    Varför lagar du inte egen soppa?
    Länktips: http://blogg.expressen.se/mirakelsoppa/entry.jsp?messid=152125

    Den fungerar. Tro mig.

  4. popgownia skriver:

    Jag skall helt klart kolla in det där Andreas!

  5. Andreas. skriver:

    Det tycker jag. Billigare, nyttigare, mer effektivt.

  6. Andreas. skriver:

    Söt tjej? Vem? Tjejen på bilderna är Malin, min vän, hon som höll i lottningen. 🙂

  7. bella skriver:

    men GI verkar inte så bra för kroppen rent biologiskt.. för vi behöver inte så stora mängder av fett o kött som GI-metoden tillåter.. det bästa är ju att finna en metod som inte ger resultat direkt men funkar i längden… LYCKA TILL IAF!

    • popgownia skriver:

      Fast jag känner väldigt många som har kört GI och mår väldigt bra av det. 🙂 Jag körde GI själv i några veckor och kände mig verkligen mycket friskare, piggare och lättare. Grejen med GI är att det snarare blir en livsstil än en diet ju längre det går. Så känner i alla fall jag. Människan har levt på kött sedan stenåldern, så köttfrågan är bara löjlig. Vad kroppen ”behöver” och ”inte behöver” känner man nog själv för det är väldigt individuellt.

      Så jag förespråkar helt klart GI-metoden. Den har fungerat väldigt bra för de flesta jag hört testat och det är en metod jag trivs med. Hoppas på att kunna köra igång snart.

      Dessutom ger inte GI något direkt resultat med en gång. Det enda som kan märkas då i början är att man går ned lite i vikt eftersom man skippar alla kolhydrater, men GI är annars en väldigt jämn metod. Men jag menar, skulle jag helt skippa kolhydrater och äta MAT så som jag gör nu skulle jag förmodligen även då gå ned i vikt. Sedan är det ju så också att GI måste kombineras med motion, precis som alla andra dieter.

      Nej, GI for the win! 😀

Kommentera

