Hög på feber.

Publicerat: 2010/02/04 i Vardag

Kan man vara hög på feber? I så fall är jag nog det. Yr och virrig. Vaknade upp i morse och skakade som ett asplöv, tänker: ”men hur fan kan jag frysa, har ju för guds skull två täcken över mig?!”. Vänder på mig. Känner hur det är helt dyngsurt i sängen. Blött. Som om jag blivit drabbad av en tsunami. Bara jag, ingen annan. Insikt: helvete också. Kliver upp ur sängen, skickar iväg ett sms till vår teamleader. Jag har feber. Tar en alvedon. Hoppas, håller tummar, hoppas, håller tummar. Må denna alvedon hjälpa mig!

Sitter här helt kallsvett och rastlös. Vet inte riktigt vad jag skall ta mig till. Vill ut och jobba! Samtidigt som det lockar, känns det som ren idioti att ge sig ut i denna kyla slash snöstorm. Med feber. Kallsvettas.

Hoppas så innerligt att jag inte drog på mig någonting igår när jag umgicks med mina sjuklingar till arbetskamrater. De har båda två legat hemma i sjuksäng ett par dagar och är ännu inte riktigt krya, två av dem alltså. Om så är fallet är detta en myt: smittas gör man innan sjukdomen brutit ut. Sant eller falskt? Någon som vet? Annars kan ju denna feber bero på någonting helt annat, men vad?

Please, please, please. Jag orkar inte bli sjuk! Inte nu! Kan vi inte vänta med det till dess att jag blir 65 och får gå i pension?

Någonting att önska sig i 20-årspresent kanske…

Kommentera

