Välkommen till min nya stia.

Publicerat: 2010/02/02 i Blogg
Etiketter:

Jag vet, jag vet, jag är så jäkla jobbig som byter bloggadress heeela tiden (senast i somras). Men jag trivdes verkligen inte med Blogg.se, det är en jäkla skitsajt med alla sina ständiga driftstörningar o.s.v. Det är störigt att vilja skriva, ibland mitt under dagen, och inte kunna! Jag har envisats med att stanna vid Blogg.se alldeles för länge nu.

WordPress är ju lite tråkigt på så sätt att man måste betala för att kunna göra någon som helst ändring designmässigt. Det enda WordPress tillåter dig att göra, såvida du inte vill punga ut sisådär 200 spänn, är att ändra sidhuvudet. Alltså headern. Skittråkigt men sant.

Hoppas på att senare kanske kunna köpa min egen domän, kostar ungefär 200 spänn/år. Sedan utöver detta kommer kostnaden för att få designa fritt; ytterligare 200 kronor alltså. Så ca. 400 kronor får man lägga ut om man vill ha sin blogg någolunda personlig.

Ni får ursäkta den hemska ”designen” så länge, jag orkar helt enkelt inte göra mer just nu än vad jag redan har gjort. Det var ett tufft beslut för mig att ta, att lämna Blogg.se. Men nu är det gjort i alla fall, popgown.blogg.se kommer dock finnas kvar. Har alldeles för många minnen kvar där.

Så välkommen till min nya stia!

kommentarer
  1. MammaMu skriver:

    Så du har flyttat…….igen. Kram på dig stumpan.

  2. Andreas. skriver:

    Va? En domän kan du köpa för 69:-/år. Du ska inte betala mer än 60-90:- – då blir du lurad. Och webbhotell kan du få via http://www.manufrog.se för 100:-/år. Vilket är det billigaste i Sverige. Jag användar dem för allt jag gör på nätet: personlig blogg, musiktidningen, m.m. Så du kommer undan med 169:-/år för alltihopa. Sedan installerar du WordPress på webbhotellet – vilket är gratis, det nedladdningsbara WordPress som man installerar på egen server är helt gratis – och har hand om din egen blogg.

    Det är så jag gör. Min är WordPressdriven. Om du behöver hjälp – säg till.

    • popgownia skriver:

      Oj, okej. Nej jag har bara kollat på WordPress ”alternativ”. Då skall jag helt klart kolla upp det så fort jag får råd. Och jadå, jag säger till om jag behöver hjälp. Vilket jag förmodligen behöver. Är helt lost när det kommer till detta.

      Tack för att du kommenterade ang. detta! 🙂

Kommentera

