Ensam natt på ingång.

Publicerat: 2010/02/02 i Kärlek

Ikväll runt 20.00 skall Henrik åka hem till Katrineholm för att jobba lite. Det känns så sjukt trist och jag började nästan grina förut. Har inte sovit ensam i lägenheten sedan dess att vi flyttade in, därför är känslan lite underlig. Tyckte det var lite småjobbigt i helgen också, att inte sova tillsammans fastän vi egentligen hade fullt upp båda två. Han sov hos sina föräldrar och jag hos mina.

Det känns lite som om vi sitter ihop. Det är ingen negativ känsla jag bär på, tvärtom känns det väldigt bra. Jag vet att han saknar mig och han vet att jag saknar honom, en skön trygghetskänsla. Det kommer kännas tråkigt fram till på fredag, men på fredag kommer det kännas så kul och mysigt att träffas igen. Det är det som är det fina med kärlek. Saknad och längtan, det behövs.

Nu vet jag inte riktigt vad jag skall göra. Ikväll har jag i alla fall en bra dator att spela på, det känns ju kul. Men ändå, ensamt. Trist. Hörs senare!

Kommentera

